14. svibnja 2012.

Žalbena konferencija u haaškom procesu hrvatskim generalima: Završna riječ generala Gotovine

Tijekom cijele svoje vojne karijere, nastojao sam svoju dužnost obavljati dostojanstveno i časno te sam uvijek davao sve od sebe kao zapovjednik i vojnik kako bi zaštitio civile. Kao zapovjednik, ponosan sam na rezultate operacije Oluja. Ponosan sam ne samo zato što smo pobijedili, nego i zato što je stradao minimalan broj civila i njihovih domova. Kao čovjeku, jako mi je žao za svaki izgubljeni ljudski život i uništenu imovinu. Ne mogu, međutim, biti odgovoran za to što su drugi učinili ili propustili učiniti dok sam ja već bio dalje u Bosni.
Do danas sam uvjeren da sam na najbolji mogući način ispunio svoju dužnost. Bili smo u borbi za život i smrt s neprijateljem, borili se kako bismo oslobodili našu zemlju. Trudili smo se pritom maksimalno zaštiti živote vojnika i civila. Činio sam greške, kao što je odbijanje predaje sudu. Ja sam prvi koji zbog toga žali. No, čak i ako zaključite da sam donosio pogrešne odluke nećete ustanoviti da sam ikad želio ili pristao na to da bilo koji vojnik ili civil treba biti ubijen zato što je Srbin ili pripadnik neke druge nacionalne skupine.
Svjestan sam i živim s osjećajem zadovoljstva da su moji postupci tijekom akcije Oluje bili ispravni i moje zapovjedi su svjedočanstvo te činjenice. Stoga ne tražim od vas nikakve usluge, niti vas molim da učinite išta drugo od onoga što su moji branitelji zatražili u moje ime. Živim s osjećajem zadovoljstva što su moji postupci u skladu s postupcima poštenog i marljivog vojnog časnika koji je dao sve od sebe u teškim okolnostima.
Ako ovo Vijeće može jednostavno ispitati moje postupke u tom kontekstu, bit ću zadovoljan i neću moći tražiti ništa više – rekao je pred sudskim vijećem na francuskom general Ante Gotovina.